Polityka prywatności Polskiej Grupy Brokerskiej Sp. z o.o. dotycząca współpracy i kontaktów biznesowych
I. Kim jesteśmy
Naszym celem jako Spółki pod nazwą Polska Grupa Brokerska Sp. z o. o. (zwaną dalej: „Admininistratorem”) z siedzibą w Warszawie, przy ul. Żegańskiej 2A, zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000428911, (NIP: 9512358695, REGON: 146238100) jest dostarczanie rozwiązań, które charakteryzują się najwyższą jakością oraz sprawdzoną efektywnością. Szeroka znajomość rynku ubezpieczeniowego pozwala przedstawić naszym Partnerom wysoce konkurencyjną ofertę usług brokerskich. Dzięki optymalizacji programów ubezpieczeniowych nasi Klienci mają pewność, że ich biznes jest dobrze chroniony, a wdrożone rozwiązania będą skuteczne. Ustawowe uregulowanie działalności brokerskiej traktujemy jako niezaprzeczalny atut naszej branży. Nałożone na nas obowiązki są zbieżne z interesem naszych Klientów. By nadzorować sprawy związane z ochroną danych osobowych, Administrator informuje, że powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem iodo@pgb-broker.pl, dodatkowo wyznaczyliśmy osobę do kontaktów: Piotr Szulakowski – email: piotr.szulakowski@pgb-broker.pl, tel. 605353627. Dokładamy wszelkich starań, aby Państwa dane osobowe przetwarzane przez nas były dokładne i aktualne. Prosimy o informowanie nas, jeśli Państwa dane osobowe ulegną zmianie w okresie, w którym są one przez nas przechowywane.
II. Informacje ogólne
1. Niniejsza Polityka prywatności opisuje, co robimy z Państwa danymi osobowymi, stanowi również spełnienie obowiązku informacyjnego określonego w RODO. Polityka dotyczy przetwarzania przez nas Państwa danych, zarówno w przypadku, gdy są Państwo naszym klientem, a także gdy odwiedzają Państwo naszą stronę internetową, ale także są Państwo naszym kontrahentem lub pracownikiem naszego kontrahenta.
2. W niniejszej Polityce opisujemy, w jaki sposób gromadzimy, wykorzystujemy lub w inny sposób przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz jak przestrzegamy przy tym naszych obowiązków wobec Państwa.
3. Jeżeli są Państwo naszymi klientami, postaramy się również poinformować Państwa mailowo o wszelkich istotnych zmianach w zakresie stosowanych przez nas zasad ochrony danych osobowych.
4. Administrator przywiązuje szczególną wagę do ochrony prywatności wszystkich osób, których dane przetwarzamy. Priorytetowym aspektem jest ochrona praw i wolności osób fizycznych w związku przetwarzaniem ich danych osobowych. Dbamy, by przetwarzanie Państwa danych odbywało się zgodne z przepisami Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych 2016/679/WE, (zwanego dalej „RODO”), ustawy o ochronie danych osobowych, a także przepisami szczególnymi (zawartymi m.in. w prawie pracy, prawie ubezpieczeniowym, prawie podatkowym czy ustawie o rachunkowości).
5. Spółka jest Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, korzystamy też z usług podmiotów przetwarzających, o których mowa w art. 4 pkt. 8 RODO – przetwarzają one dane osobowe w imieniu Administratora (są to np. firmy księgowe i informatyczne.
6. Zarówno jako Administrator, jak i podmiot przetwarzający, wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Zapewniamy, by każda osoba działająca z naszego upoważnienia i mająca dostęp do Państwa danych osobowych przetwarzała je wyłącznie na nasze polecenie. Jeżeli zauważyli Państwo, że przetwarzanie Państwa danych zgodnie z naszą Polityką prywatności może prowadzić do naruszenia Państwa praw lub jest niezgodne z przepisami, prosimy o informację na adres: ul. Żegańska 2A, 04-713 Warszawa lub na dane podane w pkt I. niniejszej Polityki.
III. Jakie dane osobowe zbieramy, w jakim celu, na jakich podstawach i przez jaki okres czasu.
1. Kiedy są Państwo klientem, kontrahentem, pracownikiem kontrahenta wchodzą Państwo z nami w relację, możemy zbierać i przetwarzać następujące kategorie danych osobowych:
1.1. Państwa imię i nazwisko, firmę z którą są Państwo powiązani oraz Państwa stanowisko,
1.2. Państwa informacje kontaktowe, takie jak adres firmy, numery telefonów i adresy email,
1.3. Państwa udział w naszych wydarzeniach takich jak szkolenia, sympozja, kongresy, seminaria itp.,
1.4. naszą komunikację z Państwem,
1.5. Państwa zainteresowania naszymi produktami lub usługami oraz zawierają z nami umowę lub udzielają nam pełnomocnictwa.
2. Przetwarzamy Państwa dane przede wszystkim w celach:
2.1. realizacji i zarządzania kontaktami z firmą, z którą są Państwo powiązani,
2.2. zarządzania naszymi relacjami z Państwem, w tym realizacji zawartych umów i świadczenia usług
2.3. komunikacji,
3. Państwa dane przetwarzamy na podstawie:
3.1. zgody, zgodę można wycofać w każdym momencie – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO –
3.1.1. Jeżeli poprosiliśmy Państwa o zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingu bezpośredniego lub na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną – Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym czasie za pomocą specjalnego odnośnika zawartego w każdej wiadomości lub przez skontaktowanie się z nami telefonicznie.
3.2. wykonania umowy, którą są Państwo stroną lub do podjęcia działań na Państwa żądanie, jeszcze przed zawarciem umowy - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
3.3. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas jako Administratorze. Takie obowiązki wynikają np. z przepisów prawa pracy czy ustawy o rachunkowości, ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu - art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
3.4. naszych prawnie uzasadnionych interesów, czego przykładem jest przetwarzanie danych w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń oraz obrony przed takimi roszczeniami- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Jeżeli Państwo są naszym klientem biznesowym, kontrahentem, działają Państwo w imieniu firmy lub instytucji, którą Państwo reprezentują, wówczas możemy kierować do Państwa organizacji na podany adres korespondencji lub poczty elektronicznej informacje o naszych produktach i usługach bez względu na wyrażoną zgodę, na podstawie naszych uzasadnionych interesów. Szanując wspólne relacje zapewniamy możliwość rezygnacji z otrzymywania tych informacji w ten sam sposób, jak w przypadku klientów indywidualnych, konsumentów.
Dodatkowo informujemy, że prowadzimy Analizy statystyczne - Używamy zautomatyzowanych narzędzi, by prowadzić badania statystyczne dotyczące ogólnych trendów obejmujących nasze usługi i produkty oraz zachowania i zainteresowania naszych klientów biznesowych, kontrahentów (dostawców, odbiorców) lub innych partnerów oraz osób pracujących dla tych podmiotów. By móc prowadzić nasze badania, możemy łączyć i analizować różne rodzaje ww. danych. W takiej sytuacji wykorzystujemy wyłącznie dane zagregowane i nie wykorzystujemy nazwisk, adresów email ani innych informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację.
4. Okres przechowywania danych
1. Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Po upływie takiego okresu dane anonimizujemy tj. pozbawiamy cech umożliwiających zidentyfikowanie danej osoby lub usuwamy. Usuwanie przez nas danych osobowych jest całkowite i trwałe.
2. Okres przetwarzania danych określamy w pierwszej kolejności na podstawie przepisów prawa tj. czas przechowywania dokumentacji pracowniczej, dokumentów rachunkowych, a także prawnie usprawiedliwionego interesu administratora tj. działalność marketingowa. Zasady dotyczące okresu przetwarzania danych obejmują zarówno dane przetwarzane w postaci papierowej, jak i dane w postaci elektronicznej.
5. Dane Użytkowników strony internetowej
Gromadzimy ograniczoną ilość danych od Użytkowników naszej strony internetowej www.polskagrupabrokerska.pl w celu poprawienia Państwa doświadczenia podczas korzystania z naszej strony internetowej i ułatwienia zarządzania świadczonymi przez nas usługami, bez względu na to, czy zdecydują się Państwo korzystać z naszych usług. Obejmuje to takie informacje, jak Państwa adres IP, datę i godziny oraz częstotliwość wchodzenia na naszą stronę internetową i sposób przeglądania jej treści. Gromadzimy więc tzw. logi serwera – informacje o niektórych czynnościach wykonywanych przez Użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
5.1. czas nadejścia zapytania;
5.2. informacje o adresie IP;
5.3. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http.
5.4. Będziemy przetwarzać te dane przez okres 14 dni.
Będziemy również gromadzić od Państwa dane, gdy będą Państwo się z nami kontaktować przez stronę internetową, na przykład używając funkcji formularza kontaktowego.
6. Podstawy prawne do przetwarzania Państwa danych
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w oparciu o następujące podstawy prawne, aby spełniać obowiązki prawne, które są na nas nałożone: w oparciu o Państwa zgodę (klienci indywidualni, konsumenci, osoby fizyczne):
6.1. Jeśli przetwarzamy Państwa dane osobowe w oparciu o Państwa zgodę (art. 6 ust. 1 lit. RODO), mają Państwo prawo wycofać tę zgodę w dowolnym momencie poprzez zastosowanie się do szczegółowych instrukcji co do przetwarzania, na które wyrazili Państwo zgodę lub poprzez skontaktowanie się osobą do kontaktów: Piotr Szulakowski – email: piotr.szulakowski@pgb-broker.pl, tel. 605353627;
6.2. na podstawie naszych uzasadnionych interesów lub też interesów stron trzecich (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Przetwarzając Państwa osobowe na podstawie naszych uzasadnionych interesów lub interesów stron trzecich, będziemy podejmować właściwe działania, by zabezpieczyć Państwa przed możliwymi szkodami. Nasze uzasadnione interesy mogą obejmować, na przykład, cele marketingowe (promocję naszych produktów i usług). By dowiedzieć się więcej na temat tych interesów, prosimy o zwrócenie uwagi na wymienione wyżej cele dla których przetwarzamy dane osobowe;
6.3. na podstawie zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w celu niezbędnym do jej wykonania lub na podstawie działań zmierzających do jej zawarcia.
7. Prawa, które Państwu przysługują
Podejmujemy odpowiednie środki, celem udzielenia wszelkich stosownych informacji oraz prowadzenia z Państwem komunikacji w sprawie przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją przysługującego Państwa prawa do:
1. Informacji udzielanych przy pozyskiwaniu danych osobowych - pozyskując od Państwa dane osobowe staramy się przekazać wszelkie niezbędne i wymagane prawem informacje, aby wiedzieli Państwo kto, w jakim celu i na jakich podstawach będzie przetwarzał Państwa dane oraz czy i komu zostaną one przekazane. Informujemy również o prawach, które Państwu przysługują w związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych. Przekażemy Państwu również odpowiednie informacje, jeżeli otrzymamy Państwa dane osobowe od innego podmiotu.
2. Skierowania wniosku o udostępnienie danych - Mogą Państwo w dowolnym czasie poprosić nas o potwierdzenie, jakie informacje na Państwa temat posiadamy, mogą Państwo zażądać zmiany, aktualizacji lub dostępu do takich informacji. Możemy poprosić Państwa o weryfikację tożsamości i o podanie dodatkowych informacji dotyczących Państwa wniosku. Jeżeli zażądasz od nas kopii tych informacji pierwszą udostępnimy Ci bezpłatnie, natomiast w przypadku kolejnej możemy obciążyć Państwa uzasadnionymi kosztami administracyjnymi.
3. Sprostowania danych - Mają Państwo prawo żądać, abyśmy poprawili jakiekolwiek niepoprawne lub niepełne dane osobowe, które posiadamy na Państwa temat. Jeżeli udostępniliśmy te dane osobowe osobom trzecim, zawiadomimy je o poprawkach, chyba że jest to niemożliwe lub też wymaga nieproporcjonalnego wysiłku.
4. Usunięcia danych – W określonych okolicznościach mają Państwo prawo żądać usunięcia
4.1. Państwa danych. Informacje muszą spełniać następujące kryteria:
4.1.1. dane nie są już niezbędne dla celów, dla których były pierwotnie gromadzone i/lub przetwarzane;
4.1.2. jeżeli wcześniej udzielili Państwo zgody na przetwarzanie przez nas Państwa danych, wycofano zgodę i nie istnieje inna zasadna przyczyna kontynuowania przez nas przetwarzania;
4.1.3. dane były przetwarzane bezprawnie (czyli w sposób niezgodny z RODO);
4.1.4. usunięcie danych jest konieczne w celu spełnienia przez nas naszych zobowiązań prawnych jako administratora danych, albo jeżeli przetwarzamy dane, bo uważamy to za konieczne dla naszych uzasadnionych interesów, sprzeciwiają się Państwo przetwarzaniu i nie jesteśmy w stanie wykazać przeważających uzasadnionych przyczyn dalszego przetwarzania;
4.2.Możemy odmówić uwzględnienia Państwa wniosku wyłącznie z następujących przyczyn:
4.2.1. skorzystanie z prawa wolności wypowiedzi i informacji;
4.2.2. spełnienie zobowiązania prawnego, realizacja zadania w interesie publicznym w ramach działań organów publicznych;
4.2.3. dla celów zdrowia publicznego w interesie publicznym;
4.2.4. dla celów archiwizacyjnych, badawczych lub statystycznych lub w celu realizacji lub obrony roszczenia prawnego.
Stosując się do zasadnego wniosku o usunięcie danych, podejmiemy wszystkie możliwe środki w celu usunięcia odpowiednich danych.
5. Ograniczenia przetwarzania danych - W pewnych okolicznościach mają prawo Państwo żądać ograniczenia przetwarzania przez nas Państwa danych. Możemy przechowywać Państwa dane i nie będziemy mogli wykonywać żadnych dalszych działań z zakresu ich przetwarzania do momentu:
5.1. ustąpienia jednej z okoliczności, które uprawniają Państwa do żądania ograniczenia przetwarzania;
5.2. udzielenia przez Państwa zgody lub konieczności dalszego przetwarzania albo w celu ustalenia, wykonania lub obrony roszczeń prawnych, ochrony praw innej osoby, albo z powodu ważnego interesu publicznego UE lub państwa członkowskiego.
5.3. Okoliczności, w których są Państwo uprawnieni do zadania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych:
5.3.1. Podważają Państwo poprawność danych osobowych na Państwa temat, które przetwarzamy. W takim przypadku przetwarzanie przez nas Państwa danych osobowych będzie ograniczone do okresu, w którym poprawność danych będzie weryfikowana,
5.3.2. Sprzeciwiają się Państwo przetwarzaniu przez nas Państwa danych osobowych w naszym uzasadnionym interesie. W takim przypadku mogą Państwo zażądać ograniczenia danych, podczas gdy będziemy weryfikować nasze podstawy przetwarzania Państwa danych osobowych,
5.3.3. Jeżeli przetwarzanie przez nas Państwa danych jest bezprawne, ale wolą Państwo, abyśmy ograniczyli przetwarzanie przez nas danych zamiast je usunąć oraz jeżeli nie istnieje już potrzeba przetwarzania danych osobowych, ale potrzebują Państwo danych do ustalenia, wykonania lub obrony roszczeń prawnych.
6. Przenoszenia danych - W określonych sytuacjach mają Państwo prawo, przekazywać swoje dane osobowe pomiędzy administratorami danych. Aby móc to Państwu umożliwić, przekażemy Państwa dane w powszechnie stosowanym formacie nadającym się do przetwarzania maszynowego, chronionym hasłem, aby mogli Państwo przenieść swoje dane dla innego administratora. Możemy również bezpośrednio przekazać dane Państwu. Prawo do przenoszenia danych ma zastosowanie do danych osobowych przetwarzanych automatycznie – tj. bez jakiejkolwiek interwencji człowieka, a jednocześnie danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Państwa zgody w celu realizacji umowy.
7. Sprzeciwu - Mają Państwo prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu przez nas Państwa danych, jeżeli są przez nas przetwarzane:
7.1. w oparciu o nasze uzasadnione interesy jako Administratora;
7.2. w celu realizacji zadania w interesie publicznym lub w ramach działań organów publicznych;
7.3. w celu marketingu bezpośredniego;
7.4. dla celów naukowych, historycznych, badawczych lub statystycznych.
7.5 Jeżeli sprzeciw dotyczy przetwarzania przez nas Państwa danych w oparciu o nasz uzasadniony interes, uwzględnimy Państwa sprzeciw, chyba że:
7.5.1. udowodnimy, że mamy ważne, uzasadnione podstawy przetwarzania, które przeważają nad Państwa interesami;
7.5.2.przetwarzamy dane w celu ustalenia, wykonania lub obrony roszczeń prawnych. Jeżeli Państwa sprzeciw dotyczy marketingu bezpośredniego, to jest on bezwzględny – oznacza, że musimy go uwzględnić w każdych okolicznościach i zaprzestaniemy przetwarzania Państwa danych w tym celu.
8. Niepodleganiu decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu) - Mają Państwo prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu Państwa danych i wywołuje wobec Państwa osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływa. W chwili obecnej nie podejmujemy wobec Państwa decyzji w sposób zautomatyzowany, jeżeli jednak będziemy to robić, poinformujemy Państwa o całym procesie i jego konsekwencjach. Będą Państwo mieli wówczas prawo do zwrócenia się do nas o ponowne rozpatrzenie sytuacji, w której podjęto wobec Państwa decyzję w sposób zautomatyzowany.
9. Informacji o naruszeniu ochrony danych - Jeżeli w Spółce dojdzie do naruszenia ochrony danych osobowych, a naruszenie to będzie mogło spowodować wysokie ryzyko naruszenia Państwa praw i wolności, poinformujemy Państwa o takim naruszeniu.
10. Wycofania zgody w dowolnym momencie - Jeżeli otrzymaliśmy od Państwa zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów określonych działań, mogą Państwo wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, a my przestaniemy wykonywać konkretne działanie, na które uprzednio wyrazili Państwo zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Państwa zgody przed jej wycofaniem. W celu kontaktu odnośnie realizacji któregokolwiek z powyższych praw mogą Państwo wysłać wiadomość na adres: iodo@pgb-broker.pl lub pisemnie na adres siedziby naszej Spółki. Jeżeli uważają Państwo, że przetwarzając Państwa dane osobowe naruszamy przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. W jaki sposób będziemy się z Państwem kontaktować
Informacji udzielamy na piśmie lub elektronicznie, jeżeli Państwo wyrażą na to zgodę lub tego zażądają. Jeśli przekażecie Państwo swoje żądanie elektronicznie na adresy wskazane w pkt I niniejszej Polityki, w miarę możliwości informacje także zostaną przekazane elektronicznie, chyba że wskażą Państwo inną preferowaną formę komunikacji.
9. W jakim terminie uzyskają Państwo odpowiedź
Dokładamy starań, aby informacje przekazywać Państwu bez zbędnej zwłoki – z zasady w terminie miesiąca od otrzymania żądania. W razie potrzeby termin ten przedłużymy o kolejny miesiąc z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. Jednak w każdym przypadku, w terminie miesiąca od otrzymania żądania, poinformujemy Państwa o podjętych działaniach i (w stosownych przypadkach) o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyny takiego opóźnienia.
10. Odbiorcy danych
1. Współpracując z podmiotami, które w naszym imieniu przetwarzają dane osobowe, korzystamy wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
2. Szczegółowo weryfikujemy podmioty, którym powierzamy przetwarzanie Państwa danych i zawieramy z nimi odpowiednie umowy, dodatkowo dokonujemy okresowych kontroli zgodności operacji przetwarzania z treścią umowy i przepisami prawa.
3. Możemy udostępniać Państwa dane zewnętrznym dostawcom usług, którzy sprawują funkcje w naszym imieniu (partnerzy biznesowi i profesjonalni doradcy, tacy jak prawnicy, księgowi, pracownicy wsparcia technicznego i konsultanci IT testujący i rozwijający nasze systemy technologiczne, zewnętrzni dostawcy usług IT).
4. Oprócz wymienionych wyżej podmiotów, Państwa dane mogą zostać udostępnione na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.
11. Przekazywanie danych poza Unię Europejską
Aktualnie, PGB Sp. z o.o. nie przekazuje Państwa danych poza Unię Europejską oraz nie korzysta z usług podwykonawców, którzy przekazują dane poza obszar Unii Europejskiej.
12. Zmiany w Polityce Prywatności
1. Celem zapewnienia, iż niniejsza Polityka Prywatności spełnia aktualne wymogi nałożone przepisami prawa, zastrzegamy sobie prawo do wnoszenia do niej zmian w dowolnym czasie.
2. O wszelkich zmianach, będą Państwo poinformowani w sposób widoczny i zrozumiały, a także mailowo na adres mailowy podany przez Użytkownika.
13. Polityka plików Cookie
Jeżeli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje w temacie obsługi plików cookie, prosimy o zapoznanie się z polityką plików cookie